Do 31.10.2024. godine u e-savjetovanju je Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava „Inovacije novoosnovanih poduzeća“. Poziv je u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029. godine (S3) te sukladno tome projekti se moraju realizirati u jednom od sedam tematski područja u kojima RH javnim sredstvima potiče ulaganje u istraživanje, razvoj i inovacije a to su:
- Personalizirana briga o zdravlju
- Pametna i čista energija
- Pametan i zeleni promet
- Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija
- Održiva i kružna hrana
- Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
- Digitalni proizvodi i platforme.
Predmet Poziva: Ovim Pozivom će se poticati projekti novoosnovanih poduzeća do 36 mjeseci starosti, koji su u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, za lansiranje proizvoda koji su novi na tržištu, s naglaskom na radikalne inovacije i znatno poboljšanje u komercijalizaciji proizvoda uključujući zaštitu intelektualnog vlasništva, a čija je tehnološka zrelost izvan faze dokazivanja koncepta, odnosno u trenutku predaje projektnog prijedloga se nalaze u TRL 5-8. Isto će se poticati kroz podršku za razvoj inovacija i spremnosti za ulaganja investitora i poboljšanja u komercijalizaciji proizvoda.
U slučaju da se utvrdi da je razina tehnološke spremnosti inovativnog proizvoda u trenutku predaje projektnog prijedloga TRL 4, projekt može biti prihvatljiv za financiranje pod uvjetom da će prihvatljive za financiranje biti tek aktivnosti koje se odnose na razvoj proizvoda od TRL 5 na više, odnosno, prijavitelj mora sam iz vlastitih sredstava financirati aktivnosti do tehnološke razvijenosti proizvoda TRL 5, unutar propisanog trajanja provedbe projekta.
Sukladno obveznom pokazatelju prijavitelj mora zaposliti najmanje jednog djelatnika na puno radno vrijeme jednu (1) godinu nakon završetka projekta.
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu privremeno otvorenog poziva.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava Poziva je 14.622.642 EUR.
Najniži, odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom prijavitelju i projektu iznosi:
• najniži iznos 20.000,00 EUR
• najviši iznos 120.000,00 EUR.
Intenzitet potpore do 85%.
Prijavitelj mora biti osnovan najmanje trideset (30) dana prije dana predaje projektnog prijedloga.
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno.
Provedba projekta doprinijet će razvoju najmanje jednog inovativnog proizvoda koji je novost za tržište.
Projektne aktivnosti će rezultirati inovativnim proizvodom koji se može svrstati između TRL 6 – TRL 9
Predviđeno trajanje provedbe Projekta nije duže od 24 mjeseca od dana potpisa ugovora.
Prihvatljive kategorije troškova (prema prijedlogu)
- Troškovi nabave instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta;
- Troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta;
- Troškovi instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta;
- Troškovi pristupa digitalnim platformama koje pružaju softver kao servisno rješenje (SaaS), pristup platformama za razvoj softvera, softverske licence i drugi slični troškovi koji su neophodni za provedbu projekta te za vrijeme trajanje projekta;
- Troškovi vanjskih usluga:
- Troškovi savjetodavnih usluga za inovacije (savjetodavne usluge i pomoć u području prijenosa znanja, stjecanja, zaštite i iskorištavanja nematerijalne imovine, primjene normi i propisa koji ih obuhvaćaju),
- Troškovi usluga podrške inovacijama (odnose se na osiguravanje banaka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda.),
- Troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva),
- Troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima,
- Troškovi usluga potrebnih za provedbu projektnih aktivnosti poput istraživanja i analize tržišta, testiranja proizvoda, izrade marketinškog plana, dizajna proizvoda, itd.;
- Troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga (prihvatljivo od dana objave poziva), usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka nabave te vođenje projekta – do iznosa od 7.000,00 EUR prihvatljivih troškova.
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.
- Neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju sljedeće:
- troškove najma i održavanja prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjenu istrošenih materijala i elemenata, periodične i izvanredne radove i popravke),
- režijske troškove koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije).